Fizyka i teologia - nauki eksperymentalne
Nauka i wiara z prof. Krzysztofem Meissnerem. Co ma wspólnego fizyka z teologią? Poddaj swoje poglądy testowi i sprawdź czy naprawdę nimi żyjesz.

Są obszary, których nigdy nie będziemy w stanie zbadać
W nauce nie wszystko da się wyjaśnić – istnieją obszary immanentnie niemożliwe do zbadania. Nauka zakłada istnienie tajemnicy.

Skąd się wzięły prawa fizyki
Czy prawa fizyki rządzą światem? Dlaczego one istnieją? Nie da się ich stworzyć, można je tylko odkryć. Są większe niż my. Potrzeba lat by je zrozumieć.

W świecie materialnym nic nie możemy zepsuć
Świat materialny jest doskonały i nosi w sobie namiastkę transcendencji. Nie możemy zmienić w nim nic. Nie możemy dodać nowego atomu, nic nie możemy popsuć, ani nie mamy nad nim władzy.

Granice poznania 1
Bóg jest wyrafinowany ale nie złośliwy. Wszechświat jest wieczny i niezmienny. Prawa fizyki są uniwersalne w czasie i przestrzeni. Einstein nie dodawał zjawisk do fizyki wkręcając je śrubokrętem. Gdybyśmy mogli coś zmajstrować we wszechświecie to mogłoby się nagle okazać, że nas nie ma, nie ma fizyki. Czy siedząc w piwnicy i mając nieskończoną liczbę kartek możemy wymyślić teorię w której będzie wszystko?

Granice poznania 2
Na czym polega teoria strun? Czy prawa Newtona są nieaktualne po odkryciach Einsteina?
Czy fizyka dopuszcza istnienie Boga? Czy Hawking próbował odkryć teorię wszystkiego? Skoro zmieniło się podejście w rozumieniu fizyki, to czy nauczanie fizyki w szkołach również nie powinno się zmienić? Czy istnieje połączenie między teorią względności a mechaniką kwantową?