Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bobowej

Szkolny Teatr Profilaktyczny w tym roku szkolnym przygotował sztukę na podstawie Świętoszka Moliera – komedii obyczajowej zaliczanej do klasyki światowego dramatu. Akcja rozgrywa się w środowisku mieszczańskim, jej tematem jest hipokryzja religijna.

W tym celu autor stworzył postać Tartuffe’a – człowieka, który dla własnych korzyści materialnych pod płaszczykiem pobożności wykorzystuje Orgona i jego rodzinę. Zdolności aktorskie, elokwencja i umiejętność argumentacji pozwalają mu manipulować człowiekiem, który przyjął go pod swój dach i wyciągnął z nędzy.

Idąc drogą wyznaczoną przez Moliera, który wierzył w racjonalne myślenie i możliwość nauczania ze sceny, zaprezentowaliśmy żywotność problemu hipokryzji. W związku z tym nasz spektakl zatytułowaliśmy „Hipokryzja ciągle żywa”. Młodzi aktorzy sprostali niezwykle trudnemu zadaniu, ucząc się długich wierszowanych dialogów i niezwykle wiarygodnie oddając charakter postaci. Każda z tych osób, według nas, zasługuje na wielkie uznanie za serce pozostawione na deskach teatru. Kacper Pruś, grając rolę Tartuff’a, perfekcyjnie opanował największą ilość tekstu. Łukasz Muszyński jako Orgon, z czteroletnim stażem aktorskim, po raz kolejny pokazał swoje zdolności aktorskie. Anna Babicz, osoba o wszechstronnych zdolnościach artystycznych, w wiarygodny sposób zaprezentowała zdewociałą panią Pernelle. Natalia Gryzło to kolejna doświadczona aktorka, która w doskonały sposób wcieliła się w postać bezczelnej ale mądrej i przebiegłej służącej Doryny. Debiutująca na scenie Joanna Szczepanek świetnie poradziła sobie z rolą racjonalnie myślącej Elmiry, żony Orgona. Dominik Brończyk, także po raz pierwszy na scenie, idealnie odtworzył postać rozważnego Kleanta. Debiutantka to również Kinga Fyda, w emocjonalny sposób ukazała postać zalęknionej, a jednocześnie zakochanej w Walerym córki Orgona, Marianny. Dawid Górski jako Walery zabiegał o względy Marianny, a Igor Olszanecki jako Damis, syn Orgona, odkrywał prawdziwe oblicze Świętoszka. Najmniejsza rola, urzędnika, tym razem przypadła Dariuszowi Serafinowi.

Premiera sztuki odbyła się 5 marca w sali widowiskowej „Koronka” w Bobowej. 6 marca zaprezentowaliśmy ją na deskach GCK – u, biorąc udział w XX Powiatowym Konkursie Recytatorsko – Teatralnym im. Jana Pawła II (kategoria: teatr). Zajęliśmy II miejsce, a Natalia Gryzło została uznana za najlepszą aktorkę. Niestety, wybuch epidemii sprawił, iż nie mogliśmy tej sztuki zaprezentować w szkole i w środowisku lokalnym, czego bardzo żałujemy.

Gratulacje należą się wszystkim członkom grupy teatralnej, a w szczególności tegorocznym maturzystom, którzy mimo licznych obowiązków szkolnych chętnie podjęli z nami współpracę. Mamy nadzieję, że doświadczenie zdobyte podczas występów teatralnych przyczyni się do odniesienia sukcesów w życiu zawodowym i spełnienia się w życiu rodzinnym.

Anna Kamień, Małgorzata Grygiel

Gościmy

Odwiedza nas 389 gości oraz 0 użytkowników.