- Odsłony: 33
Grafika rastrowa (potocznie bitmapa), to prezentacja obrazu za pomocą mapy punktów w postaci prostokątnej siatki odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, telefonu lub drukarce. W systemach komputerowych grafika rastrowa jest przechowywana w sposób skompresowany (stratnie lub bezstratnie) albo nieskompresowany w wielu formatach plików graficznych. Bez zastosowania kompresji kolor każdego piksela jest definiowany pojedynczo, tworząc mapę bitową, którą charakteryzują trzy podstawowe liczby – wysokość i szerokość mapy bitowej, liczone w pikselach, oraz kolor w danym trybie koloru. Obrazki z głębią kolorów RGB często składają się z kolorowych kwadratów zdefiniowanych przy pomocy trzech bajtów – jeden bajt (czyli 8 bitów) na składową czerwoną koloru, jeden na zieloną i jeden na składową niebieską. Obrazki o mniejszej liczbie kolorów potrzebują mniej informacji (bitów) na piksel, np. obrazek jedynie w kolorach czarnym i białym wymaga tylko jednego bitu na każdy piksel (zwany jest wtedy bitmapą).
mgr inż. Wacław Libront
FOTO 00 wstęp do fotografii (co zrobić, żeby zdjęcie było dobre)
FOTO 01 (MALOWANIE)(malowanie pędzlem, wypełnianie kubełkiem, zaznaczanie, różdżka, ścieżki)
FOTO 02 (KADROWANIE)(skalowanie, kadrowanie, cięcie na potrzeby WWW)
FOTO 03 (KOREKTA)(automatyczna i ręczna poprawa kolorystyki, rozmycie tła, obrót i perspektywa, łatka i klonowanie, renowacja zdjęć)
FOTO 04 (WARSTWY)(skalowanie i kadrowanie warstwy, nakładanie warstw, selekcja na warstwach, filtry)
FOTO 05 (MASKOWANIE)(selekcja: lasso, różdżka, szybka maska, grafient, "frytkowy" napis)
FOTO 06 (FOTOMONTAZ)(usuwanie tła: maska, inteligentne nożyce, różdżka, zaznaczanie prostokątne, eliptyczne, według koloru, przenikanie warstw)
FOTO 07 (ANIMACJA)(tworzenie animowanych GIFów, siatka, prowadnice, powielanie i łączenie warstw, eksport)
- Odsłony: 1729
SketchUp jest programem do projektowania w 3D, przeznaczonym zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów z różnych branż. Od architektury i projektowania wnętrz, przez wydruki 3D po planowanie przestrzennego. Praca ze SketchUp jest niezwykle prosta, szybka, przyjemna i intuicyjna.
mgr inż. Wacław Libront
- SKETCHUP 1 – Praca z gotowym modelem (zastosowanie kamery, zaznaczanie, usuwanie, ukrywanie, przesuwanie, obracanie, kopiowanie)
- SKETCHUP 2 – Rysowanie (prostokąty, linie, koła, konstrukcje geometryczne)
- SKETCHUP 3 – Konstrukcje (konstrukcje geometryczne połączone z wymiarowaniem)
- SKETCHUP 4 – Budynek (prowadnice, narzędzia wypychanie i odsunięcie, mury, otwory na drzwi i okna)
- SKETCHUP 5 – Schody (narzędzia, powielanie, wypychanie, konstrukcja schodów prostych i łamanych)
- SKETCHUP 6 – Ościeżnice, okna i drzwi (narzędzie: wyciągnij wzdłuż, konstrukcja stolarki drzwiowej i okiennej)
- SKETCHUP 7 – Dachy (połacie dachowe jedno i wielospadowe)
- SKETCHUP 8 – Więźba dachowa (murłaty, krokwie, łaty, jętki)
- Odsłony: 837
7 lekcji * 7 sprawdzianów * 33 filmy * 110 rysunków * 55 000 znaków
mgr inż. Wacław Libront
- Odsłony: 1013
*** wszystkie filmy szkoleniowe i inne materiały w CZYTAJ WIĘCEJ...
- Odsłony: 2030
*** wszystkie filmy szkoleniowe w CZYTAJ WIĘCEJ...
- Odsłony: 602
mgr inż. Wacław Libront
- INK 01 ćwiczenia (kwadraty i koła, rysowanie, wymiary, zaznaczanie, kopiowanie, skalowanie, obracanie, przyciąganie, grupowanie)
- INK 02 ćwiczenia (prostopadłościany, przyciąganie do elementów obiektów, przeciąganie do prowadnic)
- INK 03 ćwiczenia (bryły, prowadnice, edycja węzłów, prowadnice pod kątem, ścinanie prostokątów)
- INK 04 ćwiczenia (krzywe Beziera, edycja węzłów)
- INK 05 ćwiczenia (rysunek techniczny, rzut aksonometryczny)
- Odsłony: 1354
- WSTĘP DO FLASH
- GRAFIKA RASTROWA I WEKTOROWA
- WARSTWY
- ANIMACJA POKLATKOWA
- ANIMACJA RUCHU
- ANIMACJA KSZTAŁTU
- ANIMACJA PO ŚCIEŻCE
- MASKOWANIE
- ANIMACJA TEKSTÓW
- BIBLIOTEKA SYMBOLI
- TWORZENIE BANERÓW
- ANIMOWANE KULKI
- INTERAKTYWNE PRZYCISKI i MENU
- PROGRAMOWANIE FLASH
*** wszystkie filmy w CZYTAJ WIĘCEJ...
- Odsłony: 1967
7 lekcji * 7 sprawdzianów * 33 filmy * 110 rysunków * 55 000 znaków
mgr inż. Wacław Libront
COREL 01 - MANIPULOWANIE OBIEKTAMI- COREL 02 - GRUPOWANIE OBIEKTÓW
- COREL 03 - KRZYWE BEZIERA
- COREL 04 - WYPEŁNIENIA I KONTURY
- COREL 05 - EFEKTY 3D)
- COREL 06 - TEKSTY
- COREL 07 - RYSUNEK TECHNICZNY
*** wszystkie filmy szkoleniowe w CZYTAJ WIĘCEJ...